veckan

Detta var not det värsta höst-lovet NÅNSIN!! USCH!!! Det började med att jag blev precis frisk (förkyld) när lovet började men sen på fredagen så händer en sak som jag inte vill ska hända. Jag fä en extrem nackspärr i vänstersidan. Vaknar upp klockan halv sex på fredagen av att jag har gråtit. Reser mig upp i panik och sedan lägger jag mig ner jätte fort inser själv att jag inte kan röra mig. Skriker på mamma & pappa så dom kommer in till mig och frågar vad som har hänt. Ja jag hade ingen aning med fy FAN va ont det gjorde. Det var värre än när jag bröt mitt finger och jag tyckte det gjorde SVIN ont... iallafall blev ju kissinödig sen och jag kunde ju inte ligga i sängen och kissa på mig. Så mamma och pappa försökte bära upp mig vilket inte gick så bra, hela min vänstra sidan gick inte att röra på och armen kändes jätte konstig. Men efter några tappra försök att få upp mig, så va jag uppe på fötterna. De höll på varsin sida och så gick ''vi'' försiktigt till toan.. satte mig och redan då så kändes det som om jag skulle svimma. och vips så trillade jag ihop. Svimmade ju av smärtan. Sedan la de mig i sängen och där låg jag i 3 dagar.. så där rök hela helgen och även första skoldagen. Gick dock till skolan i tisdags,onsdag & torsdag. Men idag på idrotten så var jag med men jag tog det lugnt, men självklart så får jag värsta tacklingen och vips så går nackspärren upp som ett gummiband som går av på mitten. Och här ligger jag nu igen. Jävla skit, 3 veckor utan träning + 2 veckor till nudå eftersom detta hände (igen)... Jag mår verkligen inte bra av detta. Känns ju också jätte kul och försöka komma i tävlingsform sen igen när man tränar med sådana som är ''full kondis'' USCH blir så less på detta.
Jag tyckte att ledbandet i foten som jag töjde ut, regälsträckning i höger framsida lår, sträckning i sätesmuskeln, regälsträckning i vänster framsida lår, ben-hins inflamation räckte (fotbollens fel.. haha) 2012 kan dra åt helvete!!!!
 
Men nu till hästarna, Polan och jag kör på med dressyren (såklart) Har kommit i en mini svacka nu, men den börjar gå uppåt igen vilket känns skönt nu när jag har varit så arg på allt. Oj juste glömde säga att när jag låg i sägen i tre dagar så red jag inte de två första med den trejde dan så longerade jag henne i pessoaselen med lite bommar (söndagen) måndagen: Tog mig upp fast jag inte borde göra det, red ett litet pass på fältet, gick kasst. tisdagen: Red jag i ridhuset, gick inte så bra i början men gjorde mina speciella öveningar som jag har fått tips om, och självklart så funkar dom!!! Hon gick som en klocka i slutet<3 onsdagen: Tyvär vila eftersom jag hade ett jätte stort prov på torsdagen (som sen ändå inte blev av) torsdagen: Ja då gick ju nacken upp igen så vila idag igen.
fredag: I morgon dårå. Blir nog longering i pessoaselen på banan med lite bommar 
lördag: Skritta ut (beros på nacken då, det räcker med att den är 3% bättre så tänker jag rida) annars longera i ridhuset med upphöjda bommar.
söndag: Skritta ut sedan lite jogging på banan (somsagt om nacken accepterar det)  annars ut och gå.
 
Ovisade bilder för några månader sen ;)
 
<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0