tävlingsåret 2013

Detta året kommer jag tävla två ponnysar. Nämligen Polan & Munsboro Chief han som jag har ridit några gånger innan (finns bilder på min blogg, fler bilder på hans ägare http://norachristiansson.blogg.se ) Chief är ju också en munsboro ponny somsagt, han är nästan lika dan som Polan i sättet men han är lite speciell. På en positivt sätt!! Han är hur rolig som helst att rida, riktigt arbetsvillig! Kul med sådana hästar tycker jag. Nora (Chiefs ägare)  är hoppryttare och hoppar just nu LB men har debuterat LA och förhoppningsvis så ska hon debutera MSV snart med Chief. Han har en meeeeega kapacitet för hoppningen, då han har rätt psyke. Men han är sååååå fin i dressyren också, tror han kan gå riktigt långt i både dressyr och hoppning.
120
120
Nora & Chief i boxholm
 
Jag har ju mål för båda två. Polans är att gå stadiga rundor i LB:1 LB:3 klasserna och debutera LA:1.
Chiefs första tävling ska bli en LC:1 eftersom jag aldrig har varit ute med han och tävlat. Men jag har ju varit på samma tävling och vi har ju åkt tillsammans med han innan, men den dära känslan när man ska tävla han själv vet jag ju inte hur den känns. Men det blir nog LA:1 som mål där också.
Polans & Chiefs tävlingsoutfitar kommer i morgon, håll ut.... ;)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0