fit for fight!!!!

har inte skrivit sen tävlingen i Ulricehamn.. och jag har heller inte skrivit om tävlingen i Boxholm. Men i Boxholm så blev det 57 % men vi fick jämnare poäng denhär gången vilket kändes bättre. Och Polan var jätte fin!!! I höger galoppen va hon lite motsträvig och ville inte släppa riktigt på mittvolten, men jaja andra dressyrtävlingen ever lixom! Var verkligen jätte chockad över Polans insats, trodde hon skulle vara fjantig med dressyrstaketet, blommorna och domaren. Men nejnej, hon brydde sig inte!!! Så rätt väg är vi ju på iallafall :D Nästa tävlingen som är den 13 i Mullsjö ska vi debutera LB:1. Är riktigt taggad kan jag säga, 13 mitt tur nummer, Polan släpper riktigt fint i vänster galoppen, men det är låångt kvar innan hon kommer kunna bära upp sig ordentligt och verkligen komma från bakbenen fram men vi tränar och tränar på det! , traven är hon riktigt fin i nu , tappar inte alls huvudet så som hon gjorde innan och hon är med stadig nu. Sen har jag ju lärt mig ''rida'' ännu bättre med min sits och fått hjälp av en riktigt duktigt ryttare i stallet. Ett enormt stort tack till dig!! <3 Men Polan och jag har mycket kvar att traggla in. Har satt upp massa ''mini mål'' (som jag kallar det) som jag ska uppnå nu innan 2013. Älskar att ha mål att sträva efter, då vet man att man vill något och att jag kommer lyckas någon gång. Jag har uppnått 3 mål nu efter den första tävlingen, vilket vi har tragglat och tragglat och nu sitter det! Det kanske inte är helt 100% snyggt eller sådär. Men hon förstår vad jag menar med just det ''skänkelläget'' till exempel.(om ni förstår vad jag menar) Nu har jag satt upp lite högre mål på just de målen som jag har uppnått. t.ex. att hon ska bära sig mer i den ökade traven och vara mer stadig och komma ännu mer från bakbenen. Och att jag ska finslipa detaljer i mina händer när jag rider. Är jätte taggad inför tävlingssäsongen 2013, har en heeeel höst/vinter och trimma polan så att hon och jag är fit for fight inför tävlingssäsongen!!!

Som sagt en liten slutsats för denna texten, mål är viktigt att ha, ''mini mål'' och stora mål att sträva efter. Då vet du vart du vill komma någonstans. Jag har ett stort mål att sträva efter, det kommer ta tid. Och det är jag beredd på. Men i alla fall att starta FEI. Ja det är stort men somsagt det är ett STORT mål jag har. Hade ju MSVB i hoppningen men det funkar inte riktigt med hoppningen som den är just nu. Så vi kör på dressyren istället!!

Nu ska jag åka upp till stallet och skritta Polan på fältet som liten ''sträcka på sig'' , blev nog lite träningsverk efter gårdagens pass. Efter det så ska all teddypäls av, haha hon ser ut som en nallebjörn! ;)

Dessa bilder får avsluta inlägget, ett intervall pass på fältet för någon vecka sen.

Trackback
RSS 2.0