KFUM och lång stalldag.

Kfum var så grymt kul, mycket dans osv^^
Har haft riddaträning och stallet idag, ehm, riddarträningen blev inte direkt som planerat^^
Jag och Vendela gick till hagen och skulle hämta Tamlin, men han var hur dum som helst idag och sprang ifrån oss hur vi än gjorde-.- Vi mutade han med havre, men han brydde sig inte änns om det? xD
Sen kom Emmelie då bad vi henne om hjälp med, och då tog vi med oss en lina så att vi kunde stänga in honom i étt hörn, men icke, han försökte hoppa över linan, så vi fick typ ruska till, och då typ snubblade jag till, så då sprang han förbi mig-.- Så jag fick ta en annan ponny, och gissa vem jag fick? Jo, Dockan! Typ världens starkaste fjording eller något. I början var hon helt okej, men sen när man trava, ooh herregud vad det gick! Var typ tvungen att styra in henne i väggen, men det var inte så enkelt det heller för hon böjer sig när man styr , så typ om man vill gå in på en volt, så typ springer hon åt andra hållet osv x)
Och så går hon utåt ställd hela tiden, så det blir dubbelt så jobbigt, och det går verkligen inte att ställa om henne!
Vi övade på hur det ska se ut på Vissmålen galan , vi ska uppträda då, fast då ska jag ha Tamlin^^
Körde inte direkt några riddarövingar med henne, för hon har aldrig någonsin varit med omm det, och med tanke på att hon bara springer på sidan, så tyckte vi att det var bättre att få det bättre i ridningen ist ;)
Så det blev inte direkt riddarträning för mig idag ;) Men hon blev mycket bättre i slutet sen och hon travade faktiskt sakta!!:o
Men sen försökte vi ta in Tamlin igen, och då var han jätte snäll och lät mig ta på grimman?
Konstig hest:* Skrittade ut med Vendela och Daphne sen :* <3
Sen har vi haft stallet hela eftermiddan,:D
När vi släppte in hästarna från hagen, så såg flash halt ut, men vi antog att det bara var styltor, men sen när vi kom ner till stallet när hästarna sprang runt där utanför, så blödde han jätte mycket på sitt framben!:ooo
Och så hade han ett sår på bakbenet med, så vi ringde Maria direkt, tyckte så synd om han, man såg att han verkligen hade ont ;( och såret såg hemskt äckligt ut ;s
Jag ska fota Vendela och Daphne imon lite när hon skrittar ute , så kommer bilder imon;)

Nu ska vi upp och kvälls fodra!





Hejdå.



/ Olivia


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0