Tävlingen i Mullsjö

I söndags så var jag ju och tävlade i Mullsjö gick superduper bra!!! På framridningen så försökte jag få henne så mjuk som möjligt och lätt i handen, och mina knep som jag hade fått tips om fungerade faktiskt! Så på framridningen var hon jätte mjuk & lätt, vilket jag vill att hon ska vara. Men sen väl inne på banan så blev hon jätte spänd och mot skänkeln. Inte så kul, för när Polan går emot skänkeln så blir hon extra kittlig och börjar ''kicka'' till om man skänklar lite för hårt. Men jag red runt lite där inne i skritt så hon fick titta osv, men det va inga problem. Men sen när jag började rida programmet så kändes allt kaos. Hon kändes jätte ostadig i kroppen och tog betttet flera gånger, och mot skänkeln. Sen kickade hon två gången i vänstergaloppen, hon det är inga mini kickar hon gör haha...  Jag var så besviken på henne, MEN sen när vi skulle åka hem så tittade jag på filmen. FYFAAAN VILKEN FIN PONNY JAG HAR!!!!! Jag vart helt chockad när jag såg filmen, det kändes verkligen kaos och jag trodde att vi skulle få typ 47 %. Men tydligen var det en sådan runda som det var ingen känsla i men tydligen jätte bra utanpå. Vi red ihop 55,88 % ! Snacka om att det blev som en chock. Men det var sista tävlingen för detta året :(
Så nu har vi heeeeela vintern på oss att träna!! Somsagt blir ju LA:1 nästa år som mål.
 
Lite printade bilder från programmet. Finaste Polan<3<3
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0