SM, hoppat polan, hoppat Chief osv

Har inte uppdateras sen nån dag innan sm:et.. Men har man gullt upp så har man ;)
men detta har hänt de senaste dagarna:
Fredags första dagen på NFSM: Red en LB:1 och gick in med en bra inställning och VANN hela klassen!!!! herregud vad glad jag blev när Jonna (garp's ägare) sa att jag ledde med 68,2 %
fina Garpen<3
Polan fick vila på fredagen det förtjänade hon efter en veckas stenhård träning.
Lördag SM-klassen på NFSM: SM klassen va en LA:4 det gick faktiskt ganska bra om jag ska vara ärligt, red fram i lagom tid och han va pigg och glad så jag hoppades på att han skulle piggna till ännu mer på banan.. men det va tvärtom, han verkligen la av :( Jätte tråkigt eftersom jag trodde att vi hade en chans att bli placerade faktiskt. Men vi kammade ihop 57,5 % och jag är väääldigt nöjd med det för att jag har aldrig tävlat i LA nivå innan och det va min tredje ''lokala'' dressyr tävling/meeting. Sen va det typ stekande sol ute och kvavt så det kan vara en anledning oxå.
bild från framridningen till LA:4
efter klassen... tröttis garp<3
Polan lördag: Polan fick ett hårt dressyrpass på banan när jag kom hem från SM:et. Gick jätte bra! hon va lite spänd och ostadig i början men sen slappnade hon av och trampade på. Känns faktiskt ganska bra inför dressyrdebuten om 2/3 veckor!
Polan söndag: Blev ett hopp pass, hoppade linjer och svängar. åhhh va bra det gick!!! Vi är snart back on track på hoppbanan igen! Fick även hoppa Min kompis ponny Munsboro Chief, den ponnyn har kapacitet verkligen!
Garpen fick vila det förtjänade han verkligen lille killen<3
Munsboro Chief:
Polan måndag: Blev ett ytterligare hopp pass fast i ridhuset, hoppade bara linjer med bågar och många galopp språng superfin va hon älsklings ponnyn<3
Garp måndag: vila
Polan tisdag: Joggades på fältet och så tog vi lite galopper på hela fältet och när man har kommit ner för backen så är det en vattengrav där, där galopperade vi igenom och så upp hela vägen, superkul tycker Polis när man kan springa jätte fort så Emelie knappt hinner med ;) haha!
Garp tisdag: Garpis joggades på banan en liten sväng. Fin som vanligt va han lille killen<3
Polan Onsdag: Dressyr tränade för en tjej som heter Angelica. Gick ganska bra bara att Polan va lite stark i munnen och ville dra bettet ur min hand, men sen i i slutet så va hur superduper fin, avslappnad och verkligen frame för skänkeln! älskade bebis ponnyn<3
Garp onsdag: vila
Polan idag: Idag blev det en lång skritt tur för att bli av med träningsverken, red på hacket.
Garp idag: vila
Fick även hoppa Chief idag oxå, gick ännu bättre än sist!!! Här får ni lite bilder på dagens hoppning med Chief.
fina Chief!<3 Checka oxå Noras (chiefs ägare) blogg, hon har börjat blogga igen!!!! http://equespony.blogg.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0