TRÄNING

Jag som sagt tränar väldigt mycket om dagarna, även fast jag rider.
När man rider så måste man faktiskt träna! Det är jätte viktigt!!
Och då menar jag inte att man ska springa ihjäl sej, utan man kan iaf gå ut och gå en sväng i rask takt!
 (men oxå kan du ju styrketräna,springa och mycket annat) Jag åker nu dagligen skidor,  Jag tävlar både i skate & Längdskidor. Upp till regionalt (och ja, det finns ''lokalt, ''regionalt'' osv i skidor med) Jag kör ca 8 km per dag.
På somrana så är jag ute och springer eller går. Har gått på orientering i 4 år med. Tävlade upp till Internationellt då. 
*     *      *
Som jag sa i början, det ÄR jätte viktigt och träna fast du rider, och ja jag vet att när man rider så tränar man lite.
Men vill du bli nått bra så ska du ut och springa, gå i rask takt eller varför inte ut och åka inlines?
Några saker som är viktigt när du rider:
- Kondition
- Hälsa
- Kordination
- Mental träning
- Muskler
( och såklart sammanspel med hästen!!!)
De här muskler tränar du när du rider (färgerna står nedan):

SVART: Biceps (övre arm musklen)
GRÅ: Magmusklerna
BRUN: Underarmsmusklen (lite grann)
LJUSROSA: Hand musklerna (litegrann)
LJUSGRÅA: Inre lårmmusklerna
LJUSBRUN: Vadmusklerna

För att bli en bättre ryttaren så kommer jag med några tips:
- Gå ut och gå, rask takt.
 - Ut och spring 2 km (eller mer)
- Ät kostriktigt
- Träna Mentalt (det hjälper dej med att fokusera bättre på uppgiften dvs ridningen)
- Styrketräning
- Stretcha efter du har varit ute och sprungit,gått eller ridit
.

Detta kan göra dej till en bättre ryttare, du kan komma upp (nångång i framtiden) till GRANPRIX!
Skrivet av: mej, emelie

/ EMELIE


Kommentarer
Postat av: my

ridning är faktiskt bra träning för man använder mycket muskler.

2010-11-26 @ 18:55:16
URL: http://monkiapa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0