fortsätt att fråga på!

fick en förfrågan om vad jag gör när en häst blir riktigt spänd...
Jo, nu ska ni få svar på det ;) :
När ett sto blir spänt så brukar jag klappa den vid manken, och då undrar vissa kanske vrf man klappar där ?
Jo , det är för at när de är föl så har det med att ston ''biter'' sina föl där för att lugna ner dom... och det brukar funka på vissa ston:)
ah, men iallafall... jag klappar på manken och så brukar jag säga ''hoooooou'' (säg det med en så lugn röst du kan, annars blir hästen/ponnyn bara mera spänd) och sen så klappar jag försiktigt på halsen. Klappa inte för hårt för då brukar den ta ljudet som någonting otäckt.
Är det en valack så gör jag likadant förutom att jag inte klappar på manken
.
Fortsätt att ställa flera frågor!!!!! :)


Kommentarer
Postat av: Anonym

Kan inte du skriva lite mer om form och så? :D

2010-11-02 @ 23:13:12
Postat av: Anonym

ken du inte skriva lite om Miak??:D

2010-11-03 @ 13:03:44
Postat av: Josäfin :>

fin blogg :D

2010-11-03 @ 18:48:39
URL: http://jossanamigo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0