.

Skriver om vad som hände igår nu.
Jag tog in Tamlin, sen så ryktade jag oså, sen när jag kratsa på vänster bak, så bara slängde han upp benet? Men jag tänkte att han brukar ta upp sina ben väldigt högt när man kratsar, så jag tänkte ju inte mer på det sen.
Sen när jag hade sadlat och tränsat så gick vi ut, då bara typ snubblade han fram, då sa Frida att han inte såg alls fräcsh ut, och han var jätte svullen såg jag då, så hon sa att jag skulle gå ut i ridhuset lite och be någon kolla lite på honom, Ninnie var där så hon kollade om han var halt, och det var han , så jag fick ju bara ta och gå in igen och ringa mamma. Frida kollade lite också, men hon kunde inte hitta nåogt sår eller någonting, så hon sa att vi skulle skölja det med kallt vatten i 20 minuter ungefär, svullnaden gick ner lite då, sen kom mamma och lindade in hans ben.
Och, det var såklart det benet han var halt på i sommras också...
Vi ska låta han stå i sjukhage nu, sen får vi se om det blir bättre, om inte så får vi åka till vetrinären oså.

Ah, det var anledningen till att jag inte ville blogga igår. Blev såklart livrädd när jag såg hur halt han var.



Ha det så bra!



/ Olivia ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0